Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2009

Ενα ''διαφορετικό'' facebook

Η κοινωνική αλληλεγγύη είναι πολύ σημαντική αξία για τις κοινωνίες μας. Οι εφαρμογές της στη πράξη με πρωτοβουλίες και προσπάθειες μικρότερης ή μεγαλύτερης εμβέλειας γίνονται ακόμα πιο απαραίτητες στην αντιανθρώπινη περίοδο που διανύουμε.
Οταν ξεκίνησα αυτό το μπλογκ,είχα στο νου μου να αναφέρομαι σε όλα αυτά που καθιστούν εχθρική και α-προσπέλαστη την ελληνική πόλη στους πολίτες της με αναπηρία.Τη νοοτροπία και την προκατάληψη που δημιουργούν και διατηρούν τα υλικοτεχνικά εμπόδια,με συνέπεια τον αποκλεισμό τους από όλες τις εκδηλώσεις όλων αυτών που ονομάζουμε ΖΩΗ.
Στον αποκλεισμό, που είναι ένα φοβερό συναίσθημα,γιατί θεωρητικά είσαι ελεύθερος,ενώ επί της ουσίας είσαι φυλακισμένος, αυτό το βίωμα το τόσο εξαιρετικά επικίνδυνο,και βέβαια όλα αυτά που συνεχίζουν να συμβαίνουν με την ανοχή της σιωπηρής''δημοκρατικής''πλειοψηφίας μας!!
Ενα γεγονός όμως,στο οποίο θα αναφερθώ και είναι βέβαια και η αιτία,ο λόγος της σημερινής ανάρτησης με εντυπωσίασε,ίσως και να μου γέννησε μια μικρή ελπίδα,για το μέλλον.Γιατί αν δεν πέφτουν τα τείχη μια και καλή,τουλάχιστον ας υπονομεύονται,ας σκοροτρώγονται με τέτοιου είδους πρωτοβουλίες από τους λίγους συνειδητοποιημένους.Και οποιαδήποτε πρωτοβουλία ατομική ή συλλογική υπεράσπισης των δικαιωμάτων και ατομικών ελευθεριών των ανθρώπων με αναπηρία,που προέρχεται από ανθρώπους που δεν είναι άμεσα ενδιαφερόμενοι (δηλ.άτομα με αναπηρία ),έχει μεγαλύτερη σημασία και κινείται στην αντίληψη αυτού που λέμε κοινωνική αλληλεγγύη.
Στην τηλεοπτική εκπομπή της ΕΤ1 ,''Ψηφιακή Ελλάδα'' ,ο παρουσιαστής,μίλησε και παρουσίασε κάποιους bloggers και κάποιον ο οποίος είχε facebook.Όταν ήρθε η σειρά του ,ξαφνιάστηκα.Από τον τίτλο την ονομασία που είχε δώσει στο facebook του:''Πρόσβαση για τους αναπήρους στην πόλη''.Κοίταζα ξανακοίταζα στην τηλεόραση και δεν πίστευα σ'αυτό που έβλεπα και άκουγα.Παρατηρούσα προσεχτικά αυτόν τον νέο άνθρωπο για να διακρίνω κάποια αναπηρία κάτι που μου διέφευγε,κι'όμως ο άνθρωπος αυτός δεν είχε καμμιά σχέση με την αναπηρία.Οταν κάποια στιγμή επικοινώνησα μαζί του και του εξέφρασα την μεγάλη μου έκπληξη πως ενώ δεν είχε καμμιά σχέση άμεση ή έμμεση με τον χώρο της αναπηρίας δημιούργησε ένα τέτοιο facebook, μου απάντησε επί λέξει:Αν θέλουμε να έχουμε την ονομασία ''πολίτες''είναι υποχρέωση όλων μας να ενδιαφερόμαστε για το πως κάποιοι συμπολίτες μας τα''βγάζουν πέρα ''στις απάνθρωπες πόλεις.
Παραθέτω και τον εισαγωγικό πρόλογο του συγκεκριμένου facebook:
'' Ολοι έχουν δικαίωμα σε ένα περίπατο στο διπλανό πάρκο του σπιτιού τους.Ολοι έχουν δικαίωμα στην διασκέδαση όπως το σινεμά ή το θέατρο.Οι μεγάλες πόλεις της Ελλάδας πρέπει να γίνουν προσβάσιμες και φιλόξενες στα άτομα με αναπηρία.Να βγούν όλα τα αναπηρικά αμαξίδια στους δρόμους και οι κάτοχοι τους να αποκτήσουν τα δικαιώματα τους!''
Πραγματικά δε θάθελα να προσθέσω τίποτα άλλο...

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

"γιατί θεωρητικά είσαι ελεύθερος,ενώ επί της ουσίας είσαι φυλακισμένος"

Πραγματικά είναι αξιέπαινος... μπράβο του ... και σε αυτόν και σε όλους αυτούς τους μικρούς που βγαίνουν μπροστά με τις πρωτοβουλίες τους από την νοσηρή δημοκρατική πλειοψηφία μας.


Την καλημέρα μου

Απροσπέλαστη πόλη είπε...

Το θέμα είναι ότι τέτοιες πρωτοβουλίες στην Ελλάδα ,είναι ελάχιστες,και η ζωή φεύγει.....εντος των τειχών.
Την καλησπέρα μου Οδοιπόρε

anepidoti είπε...

οι εξαιρέσεις...για να δίνουν ελπίδα στα στραβά...
καλό θάταν να μας δώσεις και λινκ, φανούλα,
όσοι είναι facebook να συμμετέχουν, δες το, αν μπορείς.
σε φιλώ!!!

Απροσπέλαστη πόλη είπε...

Ανεπίδοτη,(δυστυχώς )δεν ξέρω πως γίνεται μια διεύθυνση λινk, αν όμως βάλεις στο google την ονομασία του facebook:
Πρόσβαση για τους αναπήρους στην πόλη,βγαίνει κατευθείαν η σελίδα
Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον που έδειξες:)
Να σου πω και κάτι άλλο πως χαίρομαι για τα περάσματα σου,από τα μέρη μου.:):)

anepidoti είπε...

σας μερσώ μαντάμ,
το βρήκα!
είσαι πολύ ευγενική κοριτσάκι,
κι εγώ χαίρομαι εδώ, γι' αυτό έρχομαι!

Απροσπέλαστη πόλη είπε...

:):)

Λυγερή Βασιλείου είπε...

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ, αγαπημένη μου για την τιμή και την πρόσκληση που κι εσύ όπως και κάποιες άλλες εκλεκτές κυρίες μου στείλατε.
Επειδή δε μου ήταν εύκολο να διαλέξω μόνο 8 blogs δυσκολεύτηκα να πάρω μέρος στο παιχνίδι .Αλλά τελικά ενέδωσα και σύντομα θα το αναρτήσω και στον ΠΗΓΑΙΜΟ ,όχι όμως αύριο γιατί προηγείται μια άλλη ανάρτηση που είναι επίκαιρη και συνέχεια της προηγουμένης και δεν μπορώ να διακόψω την ροή του θέματος.
Με την αγάπη μου και την απεριόριστη εκτίμηση μου.

http://ligery.pblogs.gr
http://lygeri.pblogs.gr